freddystankaromlivet

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2011

I am cyniker and i am okay with that

Av freddy - 6 augusti 2011 13:47


ja som titeln säger att ja e en stolt cyniker.


Enligt wikepedia


Cynism, termen har flera olika likartade betydelser. Den mest populära betydelsen avser en närmast känslokall livsåskådning (kanske även illusionslös och att tro det värsta om människan). Det kan även syfta på att bara se människan och/eller samhället som det är, utan att påverkas av vedertagna regler och normer. Den senare betydelsen är egentligen mer korrekt då termen ytterst härstammar ifrån den kyniska skolan i antikens Grekland vilken inte förespråkade känslokyla utan oberoende och självbehärskning. Den mest kända cynikern var Diogenes från Sinope.


O visst det kan bli lite problem när man e cyniker.som till exermpel om det i norge.när det hände så brydde ja mej inte o då påpeka ja direkt att varför bry sej om dem i norge när man inte bry sej om det i arabvärlden.men det va ingen som vill prata om det.dem ville bara prata om hur sjukt det är o bla bla.o så nu igår så va det 100 människor som hade dödas i cyrien.men va det nån i sverioge som brydde sej om det?nej...så dålig stil.


Men o andra sidan vill ja va en fritänkade människa som inte vill bli styrd av nån särskilt inte av religion..Ojoj va ja hatar religion o skit har man fått för att man säger öppet att religion suger.Personligen så kan ja inte få det i huvet hur man kan gå efter en bok som skrev för 2000 år sen typ o sen finns det så mycket ondska i religion.hur kan man tycka om det ?


Men ja antar ja inte kan leva efter såna konstiga regler i religionen.men mitt hat mot religion kommer nog alltid att finnas där



 
 
Ingen bild

Imperiet

6 augusti 2011 14:09

Att du kan kalla dig cynisk är nog det dummaste jag hört på ett bra tag.
En cynisk människa är inte så trångsynt och ignorerande som du är i just detta inlägg.

Om nu DU bryr dig om vad som hände i Syrien och inte i Norge, vad gör dig då till en bättre människa än dem som bryr sig när det händer i Norge och inte i Syrien?

Ungdomarna i Norge kommer från olika länder i VÄRLDEN, detta var ett brutalt massmord.
Norge är också NÄRMARE Sverige, vilket gör det hela läskigare.

Och att du sedan inte kan se vad som är så fantastiskt med religion så blir du ännu mer trångsynt, man behöver inte vara religös för att se det. Religion ger någon typ av hopp, skit händer utanför religionen också, sedan finns Buddhism som i princip endast bär fram fred och att ta hand om sina medmänniskor, innan du yttrar dig om något LÄS PÅ...

 
Ingen bild

Martin

6 augusti 2011 14:48

Jag tycker Freddy har en poäng med svenskarna inställning till terrordådet i Norge kontrar andra händelser i världen. Det är synd att det ska vara avståndet som avgör hur mycket vi bryr oss om våra medmänniskor. Det finns faktiskt en likgiltighet även i Sverige. Det är samma sak som med 11 september attacken för 10 år sen.

Sen kan jag hålla med Imperiet om att Freddy inte är en cyniker då hans hat mot religion är överdrivet. Det bygger mycket på okunskap och fördomar. Jag vill inte påstå att jag är en stor supporter av olika religioner men jag dra dem inte alla över samma kant. Det verkar som att Freddy plockar enstaka händelser och sedan fördömer alla världsreligioner efter det. Tar vi kristendomen i Sverige så finns dåliga sidor som sekter, massmissbruk och sexuelltofredande m.m Men samtidigt får man inte glömma att både Svenska Kyrkan och Frälsningsarmén har bedrivit flera biståndsarbete och åkt ner till Afrika för att hjälpa de i nöd. Är det något som har undgått dig totalt, Freddy?

 
Ingen bild

freddy

6 augusti 2011 15:08

att imperiet inte vågar säga sitt namn e ju fegt men du har en poäng där martin.visst det me fräslingarmen e skit bra.men dete väl att ja har dålig erfarenhet om religion att ja hatar den

 
Ingen bild

Martin

6 augusti 2011 20:08

Fast bara för att Imperiet inte använder sitt riktigt namn kan man inte blunda för det som han/hon har skrivit.

 
Ingen bild

Imperiet

7 augusti 2011 22:01

Freddy, lilla du, jag skriver i synonym för ditt och mitt bästa, skippa vem eller vad jag är, läs mina ord istället.

Visst är det tråkigt att vi människor inte bryr oss om det som händer i omvärlden, men om vi tänker så här, hur mycket tror ni att araberna bryr sig om Lasermannen t.ex
Eller bombdådet i Norge, massmorden.

Kanske massmorden eftersom även därifrån kom ungdomar...

Men i vilken typ av religion har du "dålig erfarenhet"? Vad för "dålig erfarenhet"?
Jag tror det är dig det är problem på, inte religionen.

 
Ingen bild

freddy

7 augusti 2011 22:19

för du e feg o inte vågar säga vem du e?

 
Ingen bild

Ola - Imperiet

8 augusti 2011 18:18

Jag tycker du ska visa dina bloggläsare respekt, om inte jag vill ge ut vem jag är så bör du acceptera det, istället för att irritera dig på det så bör du istället läsa vad jag skriver och svara men nu ger jag ut mitt namn för jag vill ha svar...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av freddy - 22 september 2012 13:21

har funderar mycket kring detta och ja har kommit fram till att ja kommer lägga ner bloggadet för tillfälligt eller för alllitd?har inte hittat nån lust och ja har inte tid att blogga nu längre.kanske ja kommer tillbaka till den här eller så startar ...

Av freddy - 8 september 2012 13:38

ja som ni har sett så har ja inte skrivit nåt här på en vecka typ men har vart inaktiv och ja har hämtat styrka från sviket men fuck her.hon är bara en tönt.har bättre människor bakom mej.nu är ja tillbaka till den gamla vanliga freddy.lika förbannad...

Av freddy - 31 augusti 2012 21:02

den här texten kan vara jävligt hatisk men det handlar om det som hände i veckan.ja va tvungen att skriva ut det så ja kan gå vidare    no more tears for you. you came to my life you said to me at i am perfect for a best friendi thought you...

Av freddy - 28 augusti 2012 14:04

imorse när ja vaknade fick medelade av min bästa vän att hon inte vill ha konkakt med mej mer och hon påstod att ja tar energi av henne.nu flera timmar senare känner mej så värdelös.vet att ja borde lyssnat på andra som stötar mej men ja känner mej ä...

Av freddy - 26 augusti 2012 00:21

just wanna know the good feeling people talks abouti dont have this feeling for years nowangest is like a cancerthey eat me up alivei am tired to fight against something pure evilbut who cares if i surive this disease?when can i get credit for anythi...

Translate

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

vad tycker ni om bloggen?
 kanon bra
 bra
 helt okej
 dålig
 sämre

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

skriv till författaren


Ovido - Quiz & Flashcards