freddystankaromlivet

Alla inlägg den 9 augusti 2011

Av freddy - 9 augusti 2011 23:13

Jag förbannar min moder för hennes val att skapa ett liv
Och jag förbannar min fader för hans ljumna, snart tjugosju år gamla säd så viril

Men främst så förbannar jag mig själv, du motbjudande fanskap, du smaklösa skämt
Från födseln förlorad, sedan barnsben evigt dömd
Jag är den felande länken, ett misstag som aldrig borde få ha hänt/shining-FFF


Century Media Records och de tillhörande skivbolagen InsideOutMusic, Superballmusic  och People Like You, har beslutat sig för att ta bort alla sina releaser från online-musiktjänsten Spotify.

Century Media Records har lämnat följande meddelande via sin hemsida:

While everyone at the label group believes in the ever changing possibilities of new technology and new ways of bringing music to the fans, Century Media is also of the opinion that Spotify in its present shape and form isn’t the way forward. The income streams to the artists are affected massively and therefore that accelerates the downward spiral, which eventually will lead to artists not being able to record music the way it should be recorded. Ultimately, in some cases, it will completely kill a lot of smaller bands that are already struggling to make ends meet. 

At the same time Century Media also believes that Spotify is a great tool to discover new music and is in the process of reintroducing their bands to Spotify by way of putting up samplers of the artists. This way, fans can still discover the great music released by the label.

Physical sales are dropping drastically in all countries where Spotify is active. Artists are depending on their income from selling music and it is our job to support them to do so. Since the artists need to sell their music to continue their creativity, Spotify is a problem for them. This is about survival, nothing less and it is time that fans and consumers realize that for artists it is essential to sell music to keep their heads above water.

Obviously it is ultimately up to the music fan and consumer, how they access their music, whether it is buying, streaming or stealing. There needs to be awareness though, that how you will consume your music has direct consequences for the artists, who we are all trying to support....



ja man ska man säga?spotify är ju slut nu när dem tar bort det mesta bra musik.men o andra sidan.vem använder spotify idag?





Av freddy - 9 augusti 2011 13:21

Jag minns en tid utan ångest, utan smärta
Och utan hopplöshetens glädjedödande brustna stämband
(ständigt skrikandes mitt namn)-shining/ett liv utan mening



sitter på jobbet o gäspar sönder mej.lyssnar lite på joy division men funderar på sätta igång cannibal corpse el autopsy bara för att inte somna.skulle ha lagt mej lite tidigare än klockan 2 på natten men hjärnarn funkar inte efter arbetstider än.,.men lär väl göra det så småningom.så länge får man hålla sej vaken me extreme cola o cannibal corpse.har inte så mycket vettigt att säga just nu....

vill prata ut lite om det som hände i london.varför är man inte ett dugg förvånad?när ja hörde det så skakade ja mest på huvudet..vad är det som händer just nu.det som händer i norge.syrien.usa o nu london.är det så att ja har haft hela tiden om att världen håller gå åt pipan?det verkar ju faktiskt inte mycket bättre.tyvärr,men som sagt är inte ett dugg förvånad att det händer så mycket i världen just nu.så länge ja har mina saker o mina vänner trygt så behöver ja inte oroa mej så värst mycket.ja jag vet det låter jävligt mycket egoiskt men va ska ja tänka då?ska ja tycka synd om personer som e helt random för mej?


Translate

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

vad tycker ni om bloggen?
 kanon bra
 bra
 helt okej
 dålig
 sämre

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

skriv till författaren


Ovido - Quiz & Flashcards