freddystankaromlivet

Alla inlägg den 5 maj 2012

Av freddy - 5 maj 2012 20:50

idag har det vart en jävla tråkig dag.inte gjort så mycket.köpte två bluray filmer och en drpepper på stan.och när ja gick på stan så kom den där vanliga känslan som börjar komma mer och mer.vi vet vilken känsla vi pratar om.men denna gång va det värre.kände hur svetten bara rann och inte för det va varmt nej det va för ångesten höll på komma ifatt.men som tur va hann ta spårvagnen hem innan den kom i 1000 km i timmen så ja har bara vart hemma idag och tagit det lugnt och försökt vänta ut ångesten.men dne kom aldrig som tur va men man blir trött bara på vänta tills den kommer.....blää.saknar min syster så mycket

Av freddy - 5 maj 2012 13:01

ja nu ska ja tjöta mer om shining men shining är konst.hans texter är så klockrena.dem träffar mej direkt och anledningen va att ja pratar mer om shining nu är bara för ja såg ett inlägg på en blogg som ja följer han säger så här :



I senaste numret av Sweden Rock Magazine medföljde två gratis CD-skivor.
Pagan's Mind från Norge, och Shining från Sverige (ja, Halmstad för att vara mer exakt).
Singeln "Förtvivlan, Min Arvedel" är habil black metal med rätt bra riff och sång, men ger mig ändå kalla kårar.
Allt på grund av bandets lyrik.
För den kan jag inte med.
Jag gillar black metal.
Jag har inga som helst problem med lyrik som är antikristen.
Texter om blod, lik, kannibalism, krigets vedermödor, ockultism, satanism och mörka krafter funkar bra för mig, men här är det något som säger stopp.
Shinings "suicide black metal" tar nämligen avstamp i människans inneboende elände och förmåga till misär, och av någon anledning får det mig att reagera starkt emot det.

Antagligen precis den reaktion de vill ha av alla de som inte väljer att ta det till sig, och i den intervju som frontmannen Niklas Kvarfordt ger i just Sweden Rock Magazine så framkommer att om någon av lyssnarna skulle ta sitt eget liv som resultat av att influeras av bandet så vore det den ultimata hyllningen till bandets konst.
Att verkligen dyka ner i den mörka sidan av mänskligheten är alltför nära sanningen för att dte ska vara behagligt - kanske extra tydligt eftersom bandet valt att sjunga på svenska.
Kanske är det inledningen med den brutna och hopplösa versionen av "you are my sunshine...", en sång jag sjungit för mina barn när de ska sova, som gör att jag reagerar så starkt.
Men reagerar gör jag....


men för är det bara kul att vanliga svenson som säger att dem gillra black metal men ändå inte vågar går ner  i träsket.för shining existens går ut på att sprida död och olycka med deras texter.för det enda han säger i sina texter handlar om honom själv och ingeting annat.men ett gått skratt fick man iallfall:)


Translate

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

vad tycker ni om bloggen?
 kanon bra
 bra
 helt okej
 dålig
 sämre

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

skriv till författaren


Ovido - Quiz & Flashcards