Inlägg publicerade under kategorin Musikdelen
dagens tre from one blir från Pantera.Pantera ojoj vilken bra band.blir svårt att välja tre låtar
som sagt vill ni se nån artist här så är det bara önska sej så kommer det imorn :)=
satt imorse o ögna igenom nån gammal close up tidning som låg på bordet hemma.satt o åt frukost o läste en intervju me Niklas Kvarforth(sångaren o bandledaren i shining)
Hur som så berättade han att han hörde att folk hade tagit livet av sej o haft shining musik på o han sa att det är den största komplimangen han hade hört.för att när folk tar livet av sej så det sista man hör är shining musik.ja vet inte.är detta morbid eller coolt?ja tycker halvt halv om det
ja ni läste rätt gubbar o goirls.tänker göra såna listor där ja rankar en bands alla skivor. bäst till sist o idag tänkte vi börja lite smått lätt med metallica.den listan är ganska enkel
1.master of puppets 1986
producent: Flemming Rasmussen
bra låtar :
battery
master of puppets
orion.
dissopable hereos
orion.
damage inc
welcome home
2 Ride the lighting 1984
Producent: Flemming Rasmussen
bra låtar :
Fight fire with fire
ride the lighting
for whom the bells tolls
fade to black
trapped under ice
Creeping death
The Call of Ktulu
en notis : ja älskar båda skivorna så dem delar på båda första plats
3. ...and justice for all(1988)
Producent : Flemming Rasmussen
bra låtar :
Harvester of sorrow
Dyers eve.
To live is to die
The Frayed Ends of Sanity
One
4 kill em all (1983)
Producent: Jon Zazula
Bra låtar :
Hit the lights
The Four Horsemen
Motorbreath
Whiplash
No Remorse
Metal Militia
Seek & Destroy
notis :ja räknar inte "(Anesthesia) Pulling Teeth" som en låt eftersom det är bara bas spel
5 Metallica (1991)
Producent: bob rock
bra låtar:
"The Unforgiven"
"Through the Never"
"Holier Than Thou"
"Sad but True"
"The God That Failed"
"My Friend of Misery"
6 Load(1996)
Bra låtar:
"The House Jack Built"
"Ain't My Bitch"
"King Nothing"
7.St.anger(2003)
Producent: Bob rock
bra låtar:
"frantic"
"stanger"
"some kind of monster"
8.Re-load(1997)
Producent: Bob rock
bra låtar:
"Memory Remains"
"Fuel"
9 death Magnetic(2008)
producent:Rick Rubin
bra låt: Cynaide
10.LULU(samarbetet me lou reed)
noterbart: ja har hört 5-6 låtar av skiten o den har inte släpps än men den suger så hårt att den får en tioende plats
så va tycker ni om detta?nåt ja ska fortsätta med?=
ja nu har vi kommit i en ny månad o då e det dags att presentera förr månades skvior.vilket va några stycken :)
börjar me första o det e är utan innebördes ordning :
1.Shining-V / Halmstad (2007)
nu sträcker vi upp en hand o ser hur många som vart förvånade att en ytterligare shining skiva dyker upp på månadens skivor.alltså ingen.bara lyssna på låtarna på den här skivan.hur Jävla geniala e dem inte.hela skivan är ett mästerverk o ska man köpa en shining skiva så ska man köpa denna.punkt.låtar som "Låt oss ta allt från varandra" "Yttligare ett steg närmare total jävla utfrysning" "Längtar bort från mitt hjärta" är ju perfekt.det e den mest varierade skivan av shinings katalog
2.Johnny lang-lie to me (1998)
ojoj vilken blues skiva.Johnny langs andra skiva gjorde han när han va sexton år o det märks inte på när han kör.man tror att han är typ 25 när han spelar på gurran.det låter helt perfekt.vill man ha en avkopplings skiva så är denna perfekt.Lie to me.still wonder.Matchbox o många fler är helt underbara.
nu är ja tillbaka efter en minisemster från bloggen.kändes ganska skönt.kanske har fått lite styrka.vi får se om ja orkar blogga igen:)men nu har ja haft ett tema eller mer en period o det är att lyssna igenom ett bands katalog.ganska intressant har det vart.som till exempel thin lizzy.dem vet man ju deras största hitsar.men aldrig bryttmej om deras andra låtar.men ack vilka underbara låtar.ingen skiva e sej lik o det gillar vi.dock går ja inte igenom en bands katalog som e helt ointressant o är för stor.om dem e för stora kataloger.hoppar ja över dem skivorna ja har hört.undra vilket band katalog ja ska lyssna på sen :)
från deras första skiva "thin lizzy"
Från andra skivan Shades of a Blue Orphanage
från tredje skivan Vagabonds of the Western World
Från fjärde skivan Nightlife
Från femte skivan Fighting
Från skivan sex Jailbreak
Från skivan sju Johnny the fox
FRån skivan åtta Bad reputation
Från skiva 10 Black rose
Från skivan 11 Chinatown
Från skiva 12 Renegade
FRån deras sista skiva thunder and lighting
Mycket lyssning från trettor låtar.men hoppas ni upptäcker nåt bra bland skivorna:)
Nu kommer veckans skivrecesioner
1.Evanescence-evanescence
Alternative
Evanescence trodde ja att dem hade lagt ner eftersom det verka som dem har vart inaktiv sen förra skivan som kom 2006 men nu är dem tillbaka o nu ska göra undersökning på den nya skivan.Första låten What you want förvånar en ganska fort faktiskt eftersom det e disco aktig låt.man blir lite fundersam på vad Amy lee gör där.men den är samma stuk som allt annat Evanescence har gjort o sen går det lite på automatik eller är låtarna för lika varandra?den låt ja fastnade mest på va the change som påminner my immortal fast inte ens i närheten av den storhet.Men ja skulle nog säga att denna skiva är årets förvåning helt klart.
+ + +
2.Burzum-Fallen
Black metal
Fallen är burzums andra skiva som varg vikensen har gjort sen han kom ut från fängelset där han satt in 14 år för mord på mayhems gitarist o kyrobränning.förra skivan kändes ssom styrkebesked.men det är inte den vi ska tala om det är Fallen vi ska prata om.vart ganska förvånad när den kom eftersom vikensen inte turnerar eller nåt sånt. Men vilken skiva.för varg står Norska black metal 1993 på hans kalender.första låten är ganska kort intro som heter fra verdeenstreet.sen kommer skivans höjdpunkt.jeg faller.vilket underbar låt.detär en låt ja har spelat riktigt mycket o låten är ganska skitigt.vilket är bra eftersom black metal ska va skitig och inte en massa symphony skit.låten Valen är oxå en ganska bra låt.skivan forsätter i samma spår.alltså riktigt hög kklass på skiten.sista låten Til hel og tillbake igen påminner om fängelseskivorna han gjorde.alltså helt instrumentalt.det som är skivan mer bra cool är att skivan spelades in o mixades på två veckor.mer behövs det inte.Nej årets black metal skiva är detta helt klart
+ + + +
3.Cavalera Conspericy-Blunt force trauma
Trash metal
när skivan kom i slutet av mars tyckte den va skit bra o hylla den som fan.men nu när man har lyssnat på den så har den svalnat lite.visst ja tycker den startar gansak bra me låten warlord men det känns som den går på automatik dem första låtarna o sen när lynch mob kommer igång det e då s kivan sparkar stjärt o lynch mob gästas av Roger Mirer från agnostic front.skivans höjdpunkt är killing inside som är helt insane.men som ja nämne så är skivan ganska ojämn.vissa låtar är riktigt bra o vissa är bottenivå.man begär ju trots lite av bröderna cavalera.undrar om cavalera tänkte göra en reign in blood här.eftersom skivan klockar in på hela 35 min låt.
+ + +
4.The agonist-The Escape Ep
Metalcore
vet inte va man ska skriva om två låta.hehe men Epn låter helt klart annorlunda jämfört me deras tidigare skivor.dem har glidit in på metalcore.hoppas det bara en dålig madröm.tycker Alissa white-gluz ska helgrowla.men låtarna låter bra.hoppas skivan blir bra när nu den kommer
+ + +
5.Dream Theater-A dramatic turn on events
Progesive metal
Drean theater har aldrig vart en grupp som har hamnat mej i musiken.kanske mest för det är överteknsikt musik som bara blir tråkigt?men nu har ja lyssnat på deras nyaste skiva o första skiva utan me dream theaters grundare Mike Portnoy som va trummis o ja måste säga att skivan låter ganksa annorlunda.visst det är teknisk metal fortfarande men skivan har hela 3 balladlåtar.det är inte ofta DT har det.men skivans höjdpunkter är ON the backs on angels.THis is the life.Far from heaven.Breaking at illuison.dock är det ganska långa låtarr.men det ska bli intressant o se va folk tycker om skivan.själv tycker ja den är ganska bra
+ + + +
6.Alice cooper-Welcome 2 my nightmare
Hårdrock
Alice cooper har ja aldrig gillat faktiskt.visst han har några hitlåtar.men hela skivor har han inte många som är riktigt bra o sen när man snor skivtiteln från sina egna skiva som heter welcome to my nightmare som kom 75.då an man klia sej i huvet o undra va karln tänker mej.nu ska vi ge oss en djupdykning i skiten o se hur det är.första låten I am made for you vart ja lite skräcslagen faktiskt.för det låter som pop!hur kan alice göra så här.blir ju faktiskt inte bättre efter första låten.caffeine låter bara tråkigt.ja sitter faktiskt som ett frågetecken i hela 6 låtar o sen kommer the congregation som låter bättre men det är fortfarande bara okej o som ni märker så är ja ganska besviken på skivan.tyvärr.men folk lär väl hata mej för det här hehe.men den får bara 2 plus av mej o då är ja ändå ganska snäll
+ +
o komentera gjärna o säg va ni tyckte så man får lust att skriva mer om skivor tack underbara dem som gör det:)
ja nu va det dags igen för veckans singlar 7 bidrag kommer det bli
1.Evanescence-evanescence
2.Burzu-fallen
3..Cavalera Conspericy-Blunt force trauma
4.The agonist-The Escape Ep
5.Dream Theater-A dramatic turn on events
6.Alice cooper-welcome 2 my nightmare.
7.Devildriver-Beast
nå vilka tror ni vilken är veckans höjdpunkt o vilken e veckans lågvatten märke?
ja håller på skriva till veckans skivrecesions.nån som har tips/eller har lust att skriva några rader om några skivor dem gillar som har kommit iår?:)skulle va kul om nån hade lust skriva några rader på den asdåliga bloggen hehe.eller bara tipsa vetja:)
veckans skivor hitils.
1.Evanescence-evanescence
2.Burzu-fallen
3..Cavalera Conspericy-Blunt force trauma
4.The agonist-The Escape Ep
5.Dream Theater-A dramatic turn on events
6.Alice cooper-welcome 2 my nightmare.
kommer såklart fler.men som sagt tipsa:)
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
||||||||
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 | 9 |
|||
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
|||
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 | 23 |
|||
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
|||
|